Wednesday, September 13, 2006

Zaman Sekolah Menengah (1996-2000)

Bahagian I

1996

Tahun ni bermulalah kehidupan aku di alam persekolahan menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Lumu, Pelabuhan Klang dalam Tingkatan 1 dan aku ditempatkan di kelas yang agak2 hujung. Tapi aku xkisah pun sebab member2 aku dari sekolah rendah ramai so aku xde masalah nak bergaul ngan diorang. Hampir 1/2 tahun aku berada di Tingkatan 1, aku baru tahu yang ade sorang mamat ni rupa2nya sepupu aku. Sumpah aku xtau yang mamat tu rupanya ada kaitan persaudaraan ngan aku. Aku tahu pun bila atuk dia meninggal dunia yang kebetulan atuk sedara aku. Sejak dari itu hubungan aku ngan mamat tu baik dan rapat tp kitaorg xjadi boyfriend-girlfriend tau. Kitaorg just rapat sebagai sedara dan sahabat jer.

Kat dalam kelas aku kan ader seorang mamat kacukan yang hensem tau. Nama dier E. Ramai budak pompuan suka kat dier termasuklah kawan aku iaitu A. Si A ni dier kelas lain n tiap2 hari mintak aku sampaikan salam dier pd E. Si E ni pulak xlayan langsung si A ni sbb dier suka ngan member sekelas ngan A iaitu N. Aku jugaklah yang jadi org tengah dier. Asyik2 la suruh aku sampaikan salam dier pd N. Si A ni pulak xpernah nak putus asa sampai sanggup tulis surat pada E n yang jadi mangsa aku la saper lagi. Tapi last2 sekali 2-2 melepas sbb si E ni ader makwe kat KL n si N pulak dh ader pakwe. So A xdpt E n E xdpt N. Kelakar betul aku tengok diorang ni.


Oh ye!!! Dalam tahun jugak aku mengenali seseorang. Dier dari sekolah lain dan masa aku kenal dier umur dier baru 17 tahun iaitu dalam Tingkatan 5 so beza aku ngan dier 4 tahun. Aku kenal dier pun secara kebetulan iaitu ketika dier n kengkawan dier main tekan2 no telefon dan terkena la kat no telefon umah aku. So dari situlah aku mengenali dier. 1 hari dier ajak aku jumpa so aku pun deal ngan dier suruh dier datang kat sekolah aku lepas semayang jumaat sebab masa tu aku sekolah petang.

Hari yang ditunggu pun tiba, aku dan dier pun bertemu. Orangnyer boleh tahan hensem jugak n lepas jumpa tu dier ader gak telefon aku tp hubungan kami xlama. Silap aku jugak.... Maklumlah masa tu kan masih bebudak lagi. Lepas je kitaorg break, dier langsung xtelefon aku lagi dan aku kembali pada asal iaitu kembali single.

Itu je citer aku untuk tahun nie. Nanti aku citer lagi apa yang terjadi pada aku pada tahun2 lain ek itupun kalau aku xlupa la ek.

No comments: