Wednesday, November 15, 2006

Biar Yang Benar Sih.....

Peristiwa yang memeranjatkan aku.....

Pada 13/11/2006 lebih kurang jam 2152, aku telah menerima satu message yg berbunyi " Jijah accident ptg td, skang koma kat hospital sultanah aminah. Kt doakan la utk dia biar cpt sdr n sembuh.. amin". Astaqfirullah.....aku beristiqfar dan terus menjerit memanggil emakku yg berada di dapur untuk memberitahu yg ex-roommate aku masa belajar dulu accident dan skang ni tgh koma kat Hospital JB. Seperti aku jugak, mak aku pun terperanjat gak bila dengar berita tu. Aku apalagi terus je telefon boyfriend dia yg jugak member aku utk meminta kepastian ttg berita tu dan dia memberitahu aku yg berita tu benar. Dia juga bagitau aku yg member aku tu accident dengan lori kontena dan mendengarnya berita tu apalagi sekali lagi aku beristiqfar...Bagai nak gugur jantung aku masa tu....

Selepas aku telefon boyfriend member aku tu, aku terus hantaq message pada member2 aku yg lain utk memaklumkan berita tersebut. Malam tu jugak aku xleh n xlena tidur coz teringat kat dia je. Lebih kurang kul 11.45 mlm kakak senior juga merangkap ex-roommate aku menghubungi aku utk menanyakan aku pasal berita yg sama yg aku terima td. Aku memberitahunya yg aku pun baru je dpt tahu berita tu dan dia pula memberitahu aku yg dia baru je lepas menghubungi keluarga member aku dan sekali lagi aku beristiqfar bila mendengar berita yg member aku patah tangan dan kaki dari kakak senior aku tu. Aku macam xpercaya je dgn berita yg baru aku dengar tu lantas, aku memberitahu kakak senior aku tu yg aku akan ke sana utk melawat member aku tu.

Esoknya 14/11/2006, sampai je kat opis aku terus mengisi borang cuti selama 2 hari mulai esok 16/11/2006 sehingga 17/11/2006 semata2 kerana aku ingin pegi ke JB untuk melawat member aku di sana. Aku juga terpaksa membatalkan plan aku utk bermalam di rumah kakak yg sepejabat dgnku iaitu Kak Nurul sempena majlis perkahwinannya pada hujung minggu ni iaitu pada 18/11/2006. Bayangkan aku dah plan dengan sorang lagi kakak seopis dgn aku, Kak Ma namanya, utk tidur kat umah Kak Nurul sejak 2 bulan lepas tp, alih2 skang ni aku kena cancel kan program tu. Nanti bila Kak Nurul dh balik keje aku minta maaf la pada dia. Sori akak... kiter xsengaja...

Lagipun aku bukan apa, bila mendengar je yg peluang member aku tu cuma 50-50 aku nekad nak ke sana coz aku takut xsempat jumpa dgnnya. So terpaksalah aku cancelkan plan tu dan pegi JB tgk member aku tu. Aku sgt sayangkannya coz kami pernah tidur sebantal dan makan sepinggan masa belajar dulu dan dia juga banyak bersabar dgn perangai aku yg kadang2 panas baran. Banyak sungguh kenangan dengan dia masa belajar dulu. Selagi aku xtengok dgn mata kepala aku keadaan dia hati aku xkan tenang dan perasaan risau menyelubungi diriku.

Apa2 pun.....borang cuti aku aku dah hantaq dan pasni aku leh packing baju yg aku nak bawak p JB. Kakak senior aku pun aku dh bagitau coz aku nak tumpang umah sepanjang aku berada di JB dan dia pun xkisah. Lagipun aku dah lama xjumpa kakak aku tu sejak dia abih belajar dulu. Ish..... xsabarnya nak p JB. Yelah sambil melawat sahabat aku tu leh jugak la aku bercuti sekali. Hehehehe.... dh lama aku x p JB sejak abih belajar...

No comments: