Sunday, June 17, 2007

" Hepi 24th Bezday "

Inilah dia kek bezday aku utk thn 2007

“ HEPI 24th BESDAY ” – ‘ Semoga Panjang Umur & Dimurahkan Rezeki ’

Aaaaaaaaaaaaaa.......... Aku dah tua rupanya... Hehehe....

Hari ni merupakan hari lahir aku yang ke-24 tahun dan yang paling seronok tahun ni ialah aku meraikannya di Negeri Kedah. Tak pernah aku impikan untuk meraikan besday aku kat tempat lain. 3 tahun lepas aku meraikan besday aku kat Negeri Johor sbb aku belajar kat sana dulu. Tahun ni pulak kat Kedah. Kebetulan pulak besday aku kali ni diraikan bersama Kak Ila sempena pertunangan dia semalam.

Pagi2 lagi aku dah terima ucapan ‘ Selamat Hari Lahir ’ dari mak dan adik aku serta Kak Ila. Tahun ni xdapatlah aku celebrate dgn mak n family aku sbb aku berada di Kedah mengikut Kak Ila. Mulanya Kak Ila nak bawak aku pegi mandi air terjun sempena besday aku tapi hujan la pulak so, xjadi la pegi. Lagipun time2 hujan ni x elok kalau nak pegi mandi air terjun sbb air laju dan takut ape2 berlaku pulak. Nak wat camner, tiada rezeki aku nak mandi air terjun. Aku ni dah la suka mandi sungai n air terjun tapi disebabkan hujan turun jadi aku dok kat umah jer la.

Lepas maghrib, Kak Ila ajak aku pegi pasar malam kat Kuala Ketil. Balik dari pasar malam Kak Ila cakap nak beli kek, katanya dia nak bagi kat family sbb pihak lelaki xbagi kek sbg hantaran. Aku pun bawak la dia pegi kat kedai kek yang aku pegi masa belikan dia kek bertunang semalam.

Sampai jer kat umah, Kak Ila terus bagi kek yang dia beli tadi pada aku sambil mengucapkan “ Hepi Besday ”. Sebenarnya, aku dah tau kek yang Kak Ila beli tu memang untuk aku sbb aku terdengar Kak Ila suruh makcik tu tulis perkataan “ Hepi Besday ” kat kek tu. Hehehe...

Walaupun dah tahu yang kek tu memang untuk aku tapi aku buat2 tak tau. Hehehe... Balik umah baru Kak Ila cakap yang dia belikan aku kek bezday. Akhirnya, dapat jugak aku potong kek besday sebab aku dah lama dapat potong kek besday. Seronoknyer.............

Semoga besday kali membawa seribu kemanisan dan kebahagiaan dalam hidup aku. Sempena besday aku ari ni, aku harap aku akan dapat menyambung kembali pelajaran aku dan memperoleh apa yang sepatutnya aku dapat. Amin.....

No comments: