Saturday, June 16, 2007

Majlis Pertunangan antara Kak Ila n Abg Rizal

Kak Ila & Abg Rizal

Hantaran Kak Ila utk Abg Rizal

Hantaran Abg Rizal utk Kak Ila

Hari ini merupakan hari bersejarah bagi Kak Ila iaitu Majlis Pertunangan di antara dia dan boyfriend dia. Bangun jer pagi aku terus pegi bersihkan diri dan bersiap2 untuk tolong dia n family mengemas rumah serta menyiapkan barang2 hantaran pertunangan. Dalam jam 10 pagi, aku dgn adik Kak Ila iaitu Ita keluar ke Kuala Ketil untuk membeli kek dan juga sedikit barang2 dapur dan hantaran.

Balik jer dari Kuala Ketil, aku terus tolong Kak Ila siapkan sedikit lagi barang hantaran. Nak tolong rewang, dah ramai la plak yang datang tolong. So, aku pun dok jer la kat dalam bilik temankan Kak Ila sambil2 tu kemaskan bilik dia. Aku telah diminta oleh Kak Ila untuk mengambil gambar pertunangan diorang.

Pihak lelaki tiba kat umah lebih kurang jam 3 ptg. Pihak lelaki membawa 5 dulang dan pihak Kak Ila pula membalas 9 dulang. Sepanjang majlis bermula, aku xhenti2 mengambil gambar diorang termasuk video. Al-maklumlah, dulu teringin nak jadi 'camera-woman' tapi tak kesampaian. So, skang ni aku amik la gambar untuk simpanan peribadi aku. Lagipun aku dah ada digital camera so, lagi la aku suka nak amik gambar. Kat pc kat opis tu pun dah penuh dgn segala macam gambar.

Selesai jer majlis dan pihak lelaki nak berangkat balik ke Banting, hujan turun la plak. Nasib baik hujan turun selepas selesai perbincangan. Kalau hujan turun sebelum tu, mesti rombongan pihak lelaki termasuk hantaran terkena hujan.

Tak lama lepas tunang Kak Ila balik, aku dgn Kak Ila pegi ke kenduri kahwin kawan dia kat Baling. Balik dari rumah pengantin, Kak Ila ajak aku pegi ke pasar malam kat pekan Baling. Sampai jer kat sana semua orang pandang kat kitaorg. Mesti diorang ingat pengantin lari dari majlis sbb baju tunang Kak Ila sebiji cam pengantin. Hehehe.... Aku rasa seronok sangat sbb ni first time aku ke Kedah sendirian tanpa family. Rasa cam nak datang lagi jer, lagipun kat sini aku ada seseorang yang amat2 aku sayang n itulah yang membuatkan aku ingin datang lagi kat Kulim ni.. Hehehe....

No comments: