Tuesday, October 27, 2009

BaHaGiAnYeR >>>>>

Tanggal 17/10/2009 yg berlalu 2 minggu lepas merupakan hari yang paling bahagia bagi aku di mana akhirnya aku bergelar "TUNANGAN" orang. Tidak dapat aku gambarkan betapa bahagianya aku apabila jari ini disarungkan sebentuk cincin oleh bakal ibu mentua sebagai tanda aku kini milik orang. Selalunya aku menghadiri dan menyaksikan kwn2 aku bertunang tp kini aku sendiri merasainya dan inilah perasaan yg kwn2 aku rasai semasa mereka bertunang.

Pagi sebelum majlis pertunangan aku berlangsung, family aku telah mengadakan majlis tahlil dan bacaan doa selamat utk arwah2 saudara-mara yg telah meninggal dunia serta untuk saudara-mara aku yg hendak menunaikan fardhu haji yg penerbangannya bermula pd minggu hadapan. Mulanya majlis pertunangan aku ni akan diadakan pd bln 12 tp atas2 sbb2 yg tak dpt dielakkan makanya majlis tersebut di awalkan. Masa org2 masjid baca tahlil, aku kat dlm bilik sedang di mekap oleh mak andam yg ditempah khas dr RUMPUNAN MEKAR SERVICES .

Inilah wajahku selepas di mekap

Pandangan yg asyik gitu.....

Lebih kurang jam 3.30 ptg rombongan dari pihak lelaki seramai lebih kurang 10 buah kereta tiba di perkarangan umah aku. Bermula dgn majlis peminangan dan juga perbincangan mengenai hantaran perkahwinan serta lain2 hal. Setelah selesai semua perbincangan di antara pihak aku dan pihak lelaki, upacara menyarungkan cincin pertunangan dijalankan. Sedang aku bersembang2 dgn kengkawan dan sedara mara di dlm bilik, dengan tiba2 bakal ibu mentua aku dan rombongannya masuk ke bilik aku utk sarungkan cincin. Pergh!!!!! terkejut giler aku dibuatnya sbb takde sape bagitau yg bakal ibu mentua aku nak masuk bilik. Nasib baik aku tak ketawa kuat2 cam selalu. Hehehe...

Sebahagian dr rombongan pihak lelaki

Hantaran dari aku kepada tunang tersayang

Hantaran dari tunang tersayang

Aku kini tunangan orang

Pelukan untuk bakal ibu mentua

Setelah selesai, aku diminta utk keluar dari bilik utk sesi bergambar dgn barang2 hantaran dan juga keluarga. Sementara rombongan pihak lelaki menjamu selera, aku pun apalagi posing2 la dgn sesuka hatinya sbb bila masa lg nak exposekan diri yg tetiba berubah. Hehehe...

Bergambar bersama keluarga tersayang

Bergambar dengan Atok & Opah

Bersama keluarga tunangku

Gelak ketawa dgn bakal ibu mentua

Bila rombongan pihak lelaki balik, aku still lg bergambar dan dlm masa yg sama aku kesian kt photographer aku yg terpaksa menunggu lama sbb majlis aku terlambat sedikit dr masa asal sbb pihak lelaki ada masalah sedikit kat umah. Nasib baik jugak aku tempah photographer utk amik gambar aku kalo tak... tak tau la sape yg akan amik gmbr aku. Hehehe....

Bersama sepupu-sepupu tersayang

Sedang memotong kek pertunangan

Buat tunang tersayang, terima kasih banyak2 sbb memilih diri ini utk dijadikan permaisuri di hati buat selama2nya. Semoga ikatan ini akan kekal sehingga ke jinjang pelamin dan seterusnya kekal hingga ke akhir hayat.

Buat kengkawan yg aku tak bagitau dan jemput ke majlis pertunangan aku tempohari, aku minta maaf banyak2 ye sbb majlis ni pun sebenarnya utk saudara mara terdekat jer. Insya-Allah majlis perkahwinan aku nanti akan aku sendiri dtg menjemput korang sendiri. Insya-Allah.....

9 comments:

Mama Adriana said...

dah bertunang yer??? tak citer pun... kawin bila ni? gambo tunang mana??

iman_kirana said...

hehehehehe....
sori ar kak...
kte nak surprise...
kawen?????
insyaallah...hujung tahun depan..
gambo tunang kte????
biarlah rahsia...
kwang...kwang...kwang..

tulip said...

lawo siti...
gambar tunang mana?
akak nak tengok..

iman_kirana said...

gambar tunang....
nti la sy letak ye...
sabar2 la ye...
hehehe...

~adeQ~ said...

huhuhu...akak pun ko tak bgtau ct....nank meraung ni...apapun...TAHNIAH....semoga bahagia selalu....jgn kuat majuk2 tau....

iman_kirana said...

hehehe...sori ar kak...
kte nak bg surprise...
bkn pe takut tak jd jer...
serik ar kak...

Cikgu Dahlia said...

tahniah sbb da bertunang...

iman_kirana said...

thanks DAHLIA...

eYe said...

congrate....lmbt lak aku wish...anyway, welcome to d club..tp aku dh nak kuar dr club pun...ti dtg kenduri aku tau....bwk adik ko tu skali