Thursday, March 15, 2007

Pegi Ujian Rintis TKPM


Lepas sarapan kat hotel pagi tadi, aku, Kak Zety, Dieylla, Pak Jan, Pak Ya n Hamdan bertolak ke TKPM Selandar, Melaka bersama2 dgn orang2 dari Jabatan Pertanian. Kitaorang pegi sana sebab nak kena buat Ujian Rintis bagi Kajian TKPM yang akan diadakan pada bulan 5 akan datang ni.

Sampai kat sana kitaorang telah dibahagikan kepada beberapa peserta TKPM yang menyertai projek TKPM Jabatan Pertanian. Aku dikehendaki interview 3 orang peserta salah seorang tu berpangkat Dato’ n seorang anak Dato’ serta seorang kaum Cina.

Mula2 tu cuak jagak sbb orang yang aku nak temu bual tu berpangkat Dato’ tapi bila dah berbual mengenai projek yang diusahakannya, Dato’ tu rupanya amat peramah. Tak sangka Dato’ tu baik orangnya sama macam bekas bos abah dulu iaitu Uncle Railey yang merupakan seorang Dato’ jugak. Tapi dah lama sangat tak jumpa dgn Uncle Railey n family, kadang2 tu rindu la jugak. Lepas aku interview Dato’ tu, aku interview sorang kaum Cina dan yang datang tu bukannya tuan punya projek tapi mandur bagi projek tu.

Lepas makan tengah hari pulak, aku dikehendaki menemu bual seorang lagi peserta projek iaitu seorang yang berpangkat Dato’ jugak tapi yang datang tu adalah anak pada Dato’ tu. Anak Dato’ bujang lagi tu. Hehehehe.... Gatal jugak aku ni kan... Tapi tu saja je suka2 bukannya betul2.

Bila sume dah settle, kitaorang pun bertolak balik ke Putrajaya. Lepas hantar Dieylla kat Presint 9, aku n Kak Zety pun balik ke umah sewa aku kat Dengkil. Kak Zety tumpang tido kat umah aku sebab sok nak p keje senang. Lagipun keta dia tunang dia bawak balik umah.

Okeylah, aku dah penat sangat coz aku yang drive dari Melaka td non-stop so, aku nak tido dulu. Lagipun besok nak kena bangun awal nak pegi keje. Program hari ni amat memenatkan tapi seronok. Hehehe....

No comments: