Monday, May 07, 2007

Jumpa Dgn Doktor Pakar Telinga


Seperti yang telah ditetapkan oleh pihak hospital untuk appointment aku dengan doktor fasal telinga aku yang problem, aku pun pergi sambil ditemani oleh mak dgn abah. Diorang sanggup amik cuti semata sebab aku kena jumpa dengan doktor pakar telinga. Lagipun sebelum ni aku dah pernah jumpa dengan pakar telinga kat Hospital Klang tapi masa takde ape2 problem cuma sekarang ni plak jadi macam ni.

Masa jumpa doktor, dia cakap gegendang telinga aku elok lagi dan takde ape2 masalah cuma selaput sebelum gegendang tu jer yang dah koyak n doktor tu terus buang sebab dah koyak teruk. At least aku takde la kena buat operation kat telinga ni kalo tak, tak tau la nak cakap camner cuma doktor tu pesan supaya tak korek telinga dengan cotton bud ataupun clip rambut yang warna hitam tu sebab takut terkena gegendang.

Lepas jumpa doktor tu, aku lega sangat sebab takyah risau fasal operation lagi cuma kali ni aku kena berhati2 dan kena jaga betul2 telinga aku. Kalo nak korek telinga doktor tu syorkan aku untuk cuci telinga kat klinik jer sebab risau takut terkena gegendang plak. Kuar dari hospital, kitaorang pegi makan kat Presint 8 sebab dah lapar, lagipun dah dekat2 nak tengah hari. Hehehe...

Lepas makan aku ajak mak balik umah Dengkil sebab nak amik baju kotor. Hehehe.. Punyalah malas nak basuh kan lagipun, aku nak kemas siap2 baju2 yang nak kena bawak untuk pegi kajian hujung minggu ni. Aku kena buat kajian TKPM hujung minggu ni kat Terengganu dengan Kelantan. Hmmm... satu cabaran baru bagi aku sebab kena drive sorang2 selama lebih kurang 8 jam perjalanan sebab aku takleh tukar2 drive memandang member aku yang pegi sekali ni belum ada license. Hehehe....

2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum. saya mengalami masalah telinga macam awak. ble tanya. dapatkan rawatan pakar telinga kat mana ye?

Nadia Rina said...

Assalamualaikum , Adik Saya Dilahirkan Dalam Keadaan Tidak Mempunyai Telinga. Dia Telah Menjalani Ctscan Dan Doktor Mengesahkan Dia Tidak Boleh Mendengar Dan Bercakap. Namun Apa Yang Berlaku Di Rumah Adalah Sebaliknya. Dia Boleh Memanggil Ibu Apabila Dia Lapar. Saya Ingin Bertanya Dimana Kah Hendak Mendapatkan Rawatan Atau Pembedahan Supaya Adik Saya Boleh Mendengar Dan Bercakap Seperti Kanak Kanak Normal. Wassalam (: