Sunday, March 08, 2009

uNcLe PiAn KaWeN

Hari ini merupakan Majlis Persandingan Uncle Pian dan isterinya Dilla. Semalam plak majlis di sebelah pihak perempuan tp malangnya aku, mak, Kak Eton n Budin xdpt dtg sbb semalam jugalah Ucu Ana buat Majlis Tahlil genap 100 hari arwah Ucu Baharin meninggal dunia. Pejam celik pejam celik rupa2nya dh 100 hari arwah ucu pergi buat selama2nya tp bagi ianya baru semalam berlaku. Sampai hari ni aku masih lg teringat2 akan arwah, rasa nak nangis jer bila bercerita mengenai arwah apabila org bertanya.

Alhamdulillah....ramai jugak org dtg membacakan Yassin buat arwah dan abis jer majlis aku, mak, Kak Eton, Budin dan Wak Long terus balik ke kampung. Abah dan adik aku no 2 tu dah balik kampung dulu sbb nak kena tolong opah n atuk uruskan majlis. Kitaorang sampai pg td lebih kurang jam 3.30 pg pastu kitaorang terus tido sbb dh terlalu letih.

Uncle Pian membetulkan kerusi sendiri..Hehehe

Kali ni aku tak banyak amik gambo org kawen coz sibuk nak uruskan majlis dan ditambah plak abah tak berapa sihat dan makanannya banyak plak yg xleh makan so, aku la yg kena siapkan makanan untuknya. Risau beb...kang tersalah makan naya plak..

Uncle Pian n Aunty Dilla masa makan beradap

Buat Uncle Pian...sori xdpt nak tolong sgt dan terima la ucapan dr anak menakan mu ini:

"SeLaMaT pEnGaNtIn BaRu"
'sEmOgA kEkAl HiNgGa AkHiR hAyAt'

Tak lupa juga Al-Fatihah untuk Arwah Ucu Baharin. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman dan beramal soleh. AL-FATIHAH.....

No comments: