Sunday, January 25, 2009

Ziarah Pusara Arwah Ucu


Semalam, aku dan family pergi menziarahi pusara Arwah Ucu kat Kuala Sungai Baru, Melaka. Kebetulan, adik aku baru balik dari Penang malam semalam dan dia tak dapat menatap pemergian arwah sbb tengah exam kat Politeknik Seberang Prai, so kitaorang pun pergilah ke sana.


Masa aku tengah baca surah Yassin kat pusara arwah, airmata aku secara automatik turun mengalir ke pipi. Sayu jer rasanya sbb aku tak puas lagi nak bermanja dgn arwah dan pemergiannya begitu mengejutkan aku dan seisi keluarga.

Inilah tempat dimana jenazah Arwah Ucu bersemadi

Setelah aku dan family abis membaca Surah Yassin, kitaorang pun berangkat balik tp tak terus balik umah sebaliknya menginap di Melaka. Alang2 dah sampai Melaka apa salahnya kalo kitaorang berehat dan berjalan2 sekitar Bandar Melaka. Masa nak balik tu, aku rasa sayu dan sedih sangat nak melangkah keluar dari Tanah Perkuburan yang menempatkan jenazah arwah Ucu.

Insyaallah..jika ada kesempatan akan ku lawat lagi pusara arwah Ucu..Al-Fatihah...

2 comments:

ihsan incalescence said...

kuatkan semangat
ALLAH akn brsama hmba2nya y sileh..
moga ALLAH mncucuri rhmt kpd roh arwah ucu kamu..

iman_kirana said...

terima kasih criestz...