Saturday, August 22, 2009

Ramadhan datang lagi!!!!!


"SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK"


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Hari ini merupakan hari pertama sume umat Islam termasuk aku dan family menjalani ibadat puasa di bulan yg mulia iaitu Bulan Ramadhan Al-Mubarak. Dengan semangat Ramadhan yg membara2 dalam jiwa ini, aku ngn mak abah pegi ke pasar untuk membeli bahan2 untuk membuat juadah berbuka utk hari first day puasa ni.

Balik dari pasar, kitaorang ikut mak ke opis plak sbb ada keje yg perlu dia selesaikan dan pastu kitaorang singgah ke Klang kejap utk membetulkan cermin mata aku yg dh tercabut skrunya. Sampai jer kat kedai cermin mata kawan mak, aku pun suruh ar diorang betul kan tapi..... seperti biasa diorang akan memujuk supaya aku dan mak abah menukar cermin mata lama kpd yg baru. Hmmm...nak tak nak kena la tukar jgk sbb power mata aku naik so....terbang duit aku RM400+++.... Huhuhuhu....

Bila sume dh settle, kitaorang pun balik umah utk masak juadah berbuka. Seronoknyer dapat berbuka dengan family sbb sblm2 ni adik2 aku takde sbb dok asrama tp arini aku dpt berbuka dgn adik2 aku. Bestnyer.....

Jadi, di kesempatan ini ingin aku mengucapkan "SELAMAT BERPUASA" kepada sume umat Islam dan jangan lupa pegi terawih tau.



1 comment: