Sunday, November 29, 2009

Hari Raya Qurban 1430H


Semalam aku dgn mak & adik2 g kenduri kawen kawan aku dkt Johor dan hari ni plak kitaorang sume g opis abah dkt Angkasapuri tgk org sembelih lembu sempena Qurban 1430H tahun ni. Lebih kurang 14++ ekor lembu yg telah dikorbankan oleh staf2 Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan. Punya la ramai org yg datang memeriahkan majlis korban tersebut sampaikan susah kitaorang nak parking keta.

Abah dan Atim (adik aku no 2) sebagai petugas korban

Yg ni plak staf2 kementerian yg menjadi petugas2 korban

Sementara menanti makan tengahari yg pihak kementerian sediakan, aku tertarik dgn gelagat 2 beradik ni yg menjaga kepala lembu yg ayah mereka amik. Kelakar sangat tgk diorang dgn kepala lembu tu sampaikan diorang tak berganjak langsung dr tempat tu sbb takut org lain amik kepala lembu tu. Aku dan mak tak habis2 tersenyum dan ketawa melihat gelagat diorang.

2 beradik yg menjaga amanah ayah mereka....

Selepas abis majlis, kitaorang pun balik ke umah dan pastu tido sbb penat tgk org sembelih dan melapah lembu yg telah dikorbankan oleh Kementerian. Hehehehe......

No comments: