Monday, November 16, 2009

Minggu2 final exam >>>>> 30/10 - 15/11/2009

Akhirnya setelah lebih kurang 3 minggu aku berhempas pulas utk final exam, semalam merupakan hari terakhir aku menjawab exam. Ikutilah perjalanan final exam aku sepanjang minggu exam ni:

30/10/2009 - Bermula dengan paper BEL311 iaitu ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES pd jam 8.30 pg bertempat di DEWAN RAJA MUDA MUSA (DRMM) SEKSYEN 7 SHAH ALAM. Sebelum masuk dewan exam aku buat 2 panggilan telefon (call mak n tunang tersyg) memohon supaya aku mudah utk menjwb sume soalan exam. Bila dpt jer kertas soalan aku mulakan berdoa dulu then baru jawab soalan. Tension jgk nak jwb lebih2 lg soalan essay sbbnya aku tak berapa faham camne nak buat. Lgpun last minit baru lecturer nak ajar tp ape2 pun aku try jgk buat.

06/11/2009 - Paper yg kedua plak paper CTU241 iaitu SISTEM EKONOMI ISLAM bertempat di DEWAN SRI BUDIMAN UiTM SHAH ALAM pd jam 8.30pg. Seperti biasa aku sblm masuk aku call la 2 org yg amat penting dlm hidup aku memohon keberkatan. Hehehe.... Untuk paper agama ni aku happy sangat sbb ape yg aku baca sume kuar dan yg pening sikit bila nak buat huraian. Member2 aku pun hairan tgk aku sbb aku relax2 sambil tgk2 org jawab exam. Hehehe.....

12/11/2009 - Paper ketiga utk semester ni adalah ECO162 iaitu MICROECONOMICS
bertempat di DRMM jam 9.00pg. Macam exam2 yg lepas, sblm masuk dewan aku call la 2 insan terpenting ni dulu mohon keberkatan. Kwang...Kwang... Utk paper ni, aku happy sgt sbb ape yg aku baca dan buat latihan keluar dlm exam. Pergh....punya la seronok tak terkata dibuatnya... Kuar dari dewan dengan muka yg berseri2 tp ada jgk member2 kelas aku yg tak dtg time exam maybe sbb tak ready kot.

15/11/2009 - Paper yg terakhir utk semester ni merupakan subjek paling feberet aku iaitu ACC165 - COST ACCOUNTING bertempat di DRMM pd jam 2.15ptg. Seperti exam2 yg lepas aku tetap call 2 insan ini utk memberikan kata2 semangat sblm masuk ke dlm dewan. Tp..... bila buka jer soalan aku terus blank sbb soalannyer agak susah sedikit. Tension jgk masa menjawab soalan tu. Kuar dewan jer aku rasa macam nak nangis jer sbb tak berapa boleh buat. Ape2 pun aku berharap agar keputusan yg akan diperolehi itu memberangsangkan. Aku tension........

Begitu la minggu2 exam aku dan kengkawan di UiTM Shah Alam. Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi sbbnya exam aku seminggu 1 paper jer so takde la tension sgt. Hehehe..... Mudah2an result exam kali ini dpt menaikkan CGPA aku. Amin......

No comments: