Saturday, April 24, 2010

MuZiUm NeGaRa MaLaYsIa

Setelah sekian lama aku dan family tidak ke MUZIUM NEGARA, akhirnya hari ini kitaorang berjaya jugak pegi ke MUZIUM NEGARA lebih2 lagi pihak muzium ada mengadakan pameran keranda dari zaman pra-sejarah hinggalah sekarang dr pelbagai kaum di Malaysia.

Sebenarnya, kitaorang gi umah org kawen dkt Pantai Dalam pastu gi umah MakTeh Rahimi dekat Keramat, balik dr umah MakTeh la yg kitaorang gi muzium. Masuk jer kat Muzium, kitaorang tgk banyak sgt perubahan dan mmg tak dinafikan lg yg kitaorang mmg dah lama la gi melawat muzium ni. Hehehe...

Pandangan Muzium Negara dari luar

Tiket masuk ke Muzium Negara utk pameran yg sedia ada

Antara gambar2 yg diambil di dalam muzium

Gambar kami sekeluarga di dalam muzium

Sedang kitaorang leka melihat2 pameran yg sedia ada di dalam Muzium utama, jam di tangan dan handphone menunjukkan sudah jam 5.00ptg dan muzium tutup pd jam 6.00ptg. Maknanya kitaorang ada masa lebih kurang 1 jam utk melihat pameran sementara yg ada di muzium iaitu PAMERAN KERANDA.

Bila kuar dari muzium utama, kitaorang terus ke tempat pameran keranda di adakan dan dgn rasa yg amat terkejut, kitaorang sekali lagi diminta utk membeli tiket utk masuk melihat pameran keranda tersebut. Nak tak nak terpaksa la membeli tiket sekali lg dan nasib baik harga tiket murah so, tiada masalah utk membayarnya. Hehehe....

Inilah tiket utk masuk ke PAMERAN KERANDA

Inilah gmbr cara pengembumian zaman pra sejarah....

Masa kat dalam muzium yg mempamerkan jenis2 keranda dan cara pengembumian mayat, aku tak banyak amik gambar sbb takut terkena badi dan takut tak boleh tido mlm. Jd, hanya 2 keping gmbr jer yg aku amik kat pemeran keranda tersebut. So, kalo nak tau lebih lanjut dtg la ke PAMERAN KERANDA di MUZIUM NEGARA tp..... "JANGAN BAWA BUDAK KECIL " sbb ianya tak sesuai utk mereka lebih2 lagi baby... INGAT TU!!!!!

No comments: