Saturday, August 07, 2010

Family Day MOA 2010

Sekali lagi family day MOA 2010 diadakan di Taman Pertanian Malaysia a.k.a Bukit Cerakah di Shah Alam cuma yg beza kali ni tidak diadakan di Camar Rimba sebaliknya di adakan di Perkampungan Budaya.

Family day kali ini aku cuma bawa abah ngan mak sbb kami bertiga jer yg ade kat umah jd, kami bertiga jer yg pegi ke family day MOA.

Signboard di pintu gerbang Taman Pertanian Malaysia

Sampai jer kat perkarangan taman, signboard berkenaan family day MOA telah jelas terpampang di pintu masuk tp sblm tu aku kena la register dulu kalo tak nanti tak boleh masuk lagipun goodies sempena family day telah tersedia so, rugi la kalo tak ambil kan. Hehehehe....

Signboard Family Day MOA 2010

Sementara berbaris menanti giliran utk register sempat jugak la snap beberapa keping gambar di kaunter pendaftaran.

Bahagian PSA di kaunter 1

Berbaris menanti giliran

Selesai pendaftaran, kami bertiga (aku, mak & abah) dikehendaki menaiki tram yg disediakan utk ke tapak family day. Walaupun abah tak duduk dekat ngan aku n mak, aku tetap snap gambar dia. Hehehehe......

Aku, Mak & Abah menaiki tram

Sampai jer kat tempat family day, sempat jugak ar aku berposing ngan member2 opis iaitu Ain, Zety & Empiang. Pastu kitaorang cari tempat yg strategik utk landing dan lepak2.

Staf2 MOA yg giler bergambar....

Mulanya aku ingat tempat makan berhampiran dgn pentas utama so, aku pun cari la table yg dekat2 dgn pentas utama sekali tgk tempat makan tu jauh dr pentas utama. Nak tak nak duduk ar kat situ jer sekurang2nya senang sket nak tgk aktiviti2 yg dijalankan. Hehehe...

Inilah menu sarapan pagi kami sume....

Sambil makan sarapan pg yg telah disediakan, majlis perasmian Hari Keluarga MOA 2010 dijalankan dan telah dirasmikan oleh YB Menteri Pertanian & Industri Asas Tani Malaysia iaitu YB Datuk Seri Noh Bin Omar.

Majlis Perasmian Hari Keluarga MOA 2010

Keluargaku di Hari Keluarga MOA 2010

Selesai majlis perasmian, acara sukaneka utk staf2 MOA dan keluarga bermula. Pelbagai acara dijalankan tp tak banyak acara yg aku join sbb tak ramai member. Hehehe...

Antara acara suka yg aku dan mak join

Sukan yg mak dan abah join

Selesai segala sukaneka dan penyampaian hadiah serta cabutan bertuah, kitaorang pun balik ke umah masing2. Walaupun tak dapat hadiah cabutan bertuah sekurang2nya aku dpt bawak balik 5 botol air botol F&N sbb dah takde org nak minum. Hehehehe....

No comments: