Thursday, April 19, 2007

Taklimat TKPM kat PD


Hari Isnin hingga Selasa (16 - 17/04/2007) minggu ni hari tu, aku n semua Pembantu Perangkaan (PP) serta 2 orang Penolong Pegawai Perangkaan (PPP) telah pergi ke Selesa Beach Resort, Port Dickson untuk taklimat pembanci yang akan menjalankan Kajian TKPM pada bulan 5 akan datang ni.

16/04/2007

Lepas makan tengah hari dan selepas selesai sukan antara bahagian aku, Kak Ma n Dieylla pun terus pergi ke PD utk mendengar taklimat TKPM. Semua PP dan 2 orang PPP yang pergi cuma kami bertiga termasuk 3 orang PP lelaki yang pergi lewat sikit sebab kami berenam mewakili bahagian dalam acara sukan yang dipertandingkan. Oleh sebab geng2 lelaki ni nak ikut jalan takde tol so, aku pun follow jugak la diorang. At least selamat la sikit duit tol. Hehehe...

17/04/2007

Sesi taklimat pun bermula dari pagi sampai ke ptg ni dan sebenarnya sesi taklimat dah start malam td tapi malam td cuma sesi pengenalan saja. Arini dah taklimat yang sebenar dan taklimat ini akan berakhir ptg ni jugak. Lepas Asar, kitaorang sume berkemas utk check out dan balik umah masing2. Masa pegi semalam, yang naik ngan aku cuma Kak Ma n Dieylla tapi balik ni Eiyja naik sekali ngan aku. Oleh sebab aku ikut jln takde tol so, aku singgah jap kat umah Ucu Baharin sebab alang2 dah lalu baik singgah. Elok jer sampai kat umah dia ujan pun turun. Lepas makan n lepas Maghrib kitaorang pun balik tapi kali ni balik ikut tol sebab hari dah malam dan aku tak biasa lalu jalan yang lalu semalam. Lepas hantar diorang bertiga kat Presint 9, aku terus balik Dengkil sebab esok nak pegi keje. Sampai umah cuci muka pastu tido. Hehehe..

No comments: