Tuesday, April 03, 2007

Chit Chat

Ni masa jumpa dgn member chatting kat Putrajaya

Hari ini genaplah setahun member chatting aku masa aku kat Segamat dulu datang dari Perak nak jumpa dgn aku kat Port Klang. Namanya Jamil. Aku kenal dia pun masa aku selalu chatting dan dia selalu jugak tepon aku tapi lepas tu kitaorang lost contact dekat2 setahun lebih jugak lah.

Aku suka kawan dgn dia lagipun umah dia dekat sangat dgn umah atok aku kat Perak. Bila dia tetiba jer tepon aku lepas lost contact setahun yang lepas, aku rasa seronok sangat sebab dah lama giler tak dengar suara dia. Aku tak sangka yang dia masih simpan lagi no tepon aku sedangkan aku hampir2 melupakannya.

Sejak hari yang dia tepon aku semula, tiap2 hari dia telefon walaupun 5-10 minit jer. Walaupun sekejap dia tetap tanya khabar aku. Aku nak tepon dia tapi malangnya dia tidak mempunyai telefon bimbit, yang ada cuma telefon umah jer. Aku nak tepon tapi takut dia takde kat umah sebab dia kerja. Walaupun aku tak tepon dia, dia akan tetap telefon aku sama ada sebelum atau selepas kerja, tak pun time dia cuti pasti dia akan telefon aku. Seronok beb bila ada orang selalu tepon kita tak percaya cuba try. Hehehehe.....

Tapi, tak lama lepas dia datang jumpa aku kat Port Klang dia telefon aku dan bagitau yang dia dah bertunang atas pilihan keluarga. Bila dengar jer berita yang disampaikan serta-merta air mata aku bercucuran turun. Entah kenapa aku rasa sedih sangat bila dengar dia dah bertunang. Mungkin sedih kot sbb kawan aku dah nak kahwin sedangkan aku ni belum lagi dipinang orang. Hehehehe...

Takpe la... aku doakan agar dia dan tunangnya cepat2 naik pelamin n semoga dia berbahagia hingga ke akhir hayat. Aku pulak.... akan teruskan kehidupan n capai impian untuk sambung belajar kembali. Mudah2an impian aku ini akan terlaksana dengan jayanya. Amin.....

No comments: