Sunday, April 22, 2007

Tak sangka nyer aku.....


Semalam 2 pupu aku, Abg Mie ajak aku kuar. Sebenarnya dah lama dia ajak aku kuar tp aku jer yang sibuk sbb aku asyik kena pergi outstation jer. Ni pun aku baru jer balik dari Taklimat kat PD. Aku ingat malas la nak kuar ari ni tp nak buat camne dh dia tepon aku ajak kuar, apalagi aku pun kuar la. Lagipun aku dh lama xde org ajak aku kuar. So, kitaorg janji jumpa kat busstop sebelum Mid Valley. Dia suruh aku amik dia then baru pegi jalan2.

Sampai jer kat Mid Valley tu aku terus amik dia dan dia bawak aku pegi makan kat area2 rumah dia. Masa kitaorg tgh makan tetiba jer hujan lebat giler. Apalagi kitaorg stay jer la kat kedai makan tu. Agak2 dah reda sikit dia pegi amik keta dan dia suruh aku tunggu kat kedai tu. Aku ingat dia nak drive terus, rupa2nya dia suruh aku jer yang drive. Tp xpe la... aku pun xkisah sbb aku dah biasa drive. Sampai jer separuh jalan... banjir lak tetiba. Aku apalagi gelabah la.... mana lah aku biasa mengharungi banjir. Nasib baik dia ada, kalau tak... confirm aku xlepas. Takut giler masa tu yelah aku mana pernah tempuh banjir yang macam tu. Selalunya aku tengok kat dalam tv jer tp semalam aku alami sendiri dan yang pasti bukan aku sorang jer. Kalau tak mesti xlepas nyer la...

Bila aku berjaya melepasi banjir tu... aku dan dia terus pergi IOI Mall Puchong. Time on the way ke IOI, dia perasan yang kat tempat duduk dia dah basah. Rupa2nya air banjir tu dah masuk kat dalam kereta. Aku ingatkan kat tempat dia jer yang masuk air tapi kat seat belakang pun masuk jugak. Nasib baik kat tempat driver xbasah sangat. Sampai jer kat IOI, kitaorg pun terus pergi beli tiket untuk tengok wayang cerita “ZOMBI KAMPUNG PISANG”. Oleh sebab wayang tu mula pukul 5 ptg, kitaorg pun jalan2 dulu kat sekitar IOI tu.

Masa kitaorg jalan2 tetiba jer dia berhenti. Rupa2nya dia dah stop kat salesman yang bagi sijil premium BSN. Nak tak nak aku terpaksa la ikut dia. Sambil2 pakcik salesman tu cerita punya cerita fasal sijil tu tetiba sampai kat pakej bulan madu pakcik siap cakap yang dia akan bagi offer 3 hari 2 malam kat mana2 destinasi pun. Dia terus pandang aku dan aku pun pandang dia. Dalam hati kitaorg cakap sah yang pakcik tu dah salah sangka dgn kitaorg dia ingat kitaorg ni pasangan tunang agaknya. Apalagi kitaorg sengih jer la dan nasib baik la dia xcakap apa2 lepas kitaorg blah dari booth pakcik tu.

Dah hampir2 jam 5 ptg kitaorg pun apalagi terus la pegi panggung sbb nak tengok movie. Cerita “ZOMBI KAMPUNG PISANG” punya la kelakar giler bagai nak pecah perut kitaorg gelak. Punya la seronok tengok cerita tu lebih2 cerita buat kat area2 kampung kitaorg. Lagi la seronok.... perh!!! Best giler.....

Abis jer tengok wayang, kitaorg pun terus balik dan dia minta kunci keta aku sbb dia pulak nak bawak keta. Aku pun apalagi bagi la dia kunci kereta dan dia bawak aku pegi makan roti canai kat area2 umah dia. Lepas makan aku hantar dia balik dan kemudian aku terus balik umah.

No comments: