Thursday, January 17, 2008

SELAMAT DATANG KE MEDAN, INDONESIA

First day di Medan, Indonesia

Bertolak dari umah ke LCCT pada jam 5.00 pagi sebab kena check in jam 6.00 pagi tapi flight pegi Medan kul 8.30 pagi. Sampai kat Medan kul 8.30 pagi waktu Indonesia tapi kalo ikut waktu Malaysia, aku sampai kat sana kul 9.30 pagi. Sebaik kuar dari Airport Medan, aku terus sms Nas bagitahu dah sampai kat Medan. Memandangkan aku dah buat roaming so aku boleh la msg dgn dia tapi yang aku xsanggup tu chargers sms mahal sangat. Ape2 pun aku dah pun sampai kat Medan.

Oleh sebab kitaorang sampai terlalu awal, pihak hotel tak dapat nak sediakan bilik untuk kitaorang so driver yang amik kitaorang kat airport tu pun bawak la kitaorang jln2 kat sekitar Medan. Tempat pertama kitaorang pegi ialah Muzium Medan. Memandangkan kitaorang adalah orang pertama yang melawat Muzium tu, apalagi berposing sakan la aku dgn abg sepupu aku yang mmg suka bergambar.

Lepas melawat Muzium, kitaorang lepak kat shopping complex plak sebab driver tu tak tau nak bawak kitaorang pegi mana. Tension siot... Mana tak tension dia sendiri tak tau tampat2 menarik kat Medan dan dia boleh tanya kitaorang nak pegi mana. Manalah kitaorang tau jln2 kat Medan ni. Geram betul tau... Tapi takpe kitaorang pun apalagi pegi la makan kat A&W kat shopping complex tu sementara menunggu bilik siap.

Agak2 kul 1.00 tghri waktu Indonesia, driver tu datang amik kitaorang n bawak terus ke hotel. Kitaorang rehat sekejap then kul 4.30 ptg waktu Indonesia, driver tu dtg amik dan bawak kitaorang ke tempat ternak buaya. Dah lewat ptg, kitaorang pegi makan kat Restoran Nasi Padang untuk makan malam. Abis makan balik hotel untuk berehat pastu jap lagi aku nak tido. Hehehe... Penat siot!!!

No comments: