Tuesday, May 26, 2009

Tasik Idaman

Sejak Pet pindah ke tempat asalnya di Kota Kinabalu, Sabah, aku dan Eiyja susah nak jumpa dgn dia. Kalo dia dtg kursus kat sini pun tak sempat kitaorang nak jumpa sbb aku sibuk dgn kelas. Kebetulan semalam bila Pet dtg sini aku xde kelas so bleh la kitaorang jumpa. Lepas abis keje, aku g amik Pet kt Parcel C dan terus ke umah Eiyja sbbnya Eiyja dh tunggu kitaorang kat umah dia.

Tak lama lepas kitaorang sampai umah Eiyja, Eiyja pun sampai la then kitaorang terus pindah keta dr keta aku ke keta Eiyja utk ke tempat makan yg telah aku dan Eiyja rancang iaitu TASIK IDAMAN. Mulanya kitaorang bertiga jer nak pegi tp last minit tunang Eiyja, Dlu, ikut kitaorang sekali.

Sampai jer kat Tasik Idaman, kitaorang tak sangka yg tempat tu dh banyak berubah almaklum la dh lama sangat aku tak dtg kat situ. So, banyak la berubah dan makin cantik aku tengok tempat tu. Nasib baik aku bawak kamera so, blh la kitaorang berposing sbb bkn senang nak jumpa dgn Pet lg.

Sebaik tiba di Tasik Idaman dan tanpa mereka berdua sedari, aku telah snap sekeping gambar mereka dr belakang masa nak cari tempat duduk.

Eiyja & Petronella

Sementara menanti makanan sampai, kitaorang sempat lg berposing.

Eiyja & Dlu dan juga aku, Pet dan Eiyja

Sebelum makanan sampai, minuman dulu sampai so, Pet dgn rajinnya menuangkan air ke dalam cawan utk kitaorang.

Hmm... Rajinnyer dier.....Hehehe

Bila makanan yg kitaorang pesan sampai, si Dlu awal2 dh sambar Ikan Siakap 3 Rasa sblm kitaorg belasah ikan tu. Tgk je la gaya dia tu macam nak di ciumnye ikan tu. Lapar sangat la tu....

Telatah Eiyja yg masam mukanya dan Dlu yg geram tgk ikan

Sekarang adalah masa untuk makan makanan yg dipesan sampai penuh meja dibuatnya. Makanan yg ada sume diorder oleh Dlu dan kitaorang ikut jer sbb ape yg dia order amat2 menarik. Hehehe...

Makan time.....

Lepas makan, kitaorang balik semula ke Putrajaya dan aku terus ikut Eiyja balik ke umah sewa dia utk tolong dia memindahkan barang2 dr umah sewa ke kuarters. Lepas abis angkat barang, aku dan Eiyja terus balik tido kat umah sewa Eiyja sbb kuarters tu Dlu yg tinggal.

No comments: