Sunday, May 09, 2010

HARI PEKERJA 2010


"SELAMAT HARI PEKERJA 2010"

Ditujukan khas utk staf2 MOA dan jgk semua pekerja2 di Malaysia....

Perhimpunan Hari Pekerja tahun ni telah diadakan di The Mines Resort City, Seri Kembangan, Serdang dan smlm merupakan kali pertama aku menghadiri perhimpunan seperti ini. Dapat gak la peluang utk merasai bagaimana perhimpunan seperti ini diadakan dan yg paling best sbb dpt baju free...Hehehehe.....

Disebabkan perhimpunan ni diadakan pd hari Sabtu so, aku ingat malas ar nak balik umah ari Jumaat tu tp disebabkan ade brg yg tertinggal lebih2 lg ubat jd nak tak nak kena la balik umah jgk. Pg2 hari Sabtu tu terpaksa la aku g opis mcm biasa dan elok jer aku sampai dan naik bas yg disediakan, bas pun terus bergerak ke The Mines Resort City dimana perhimpunan tersebut berlangsung.

Staf2 MOA yg hadir ke Perhimpunan Hari Pekerja 2010

Sebelum masuk dewan, aku dan rakan sejawat iaitu Kak Ara berposing seketika, al-maklum la first time masuk ke The Mines Resort City. Hehehe.....

Aku n Kak Ara

Selepas berposing, kitaorang sume dikehendaki masuk ke dewan dan yg tak berapa seronoknya tempat duduk utk MOA kat belakang berdekatan dgn pintu keluar dan tandas. Hmmm.... tak dpt dok kat depan pentas utk menyaksikan segala persembahan tp takpe nasib baik diorang sediakan skrin besar utk tontonan kami.

Pentas Utama

Backdrop Perhimpunan

Sementara menanti YAB Menteri Besar mengakhiri ucapan beliau, aku n Kak Ara mcm biasa la berposing la bg mengelakkan rasa mengantuk. Hihihihi...

Nih muka2 mengantuk...

Guna background kat camera bg elak mengantuk n tertido...

Bila dah selesai ucapan dan acara penyampaian hadiah, majlis pun bersurai dan makanan tghari disediakan oleh pihak penganjur. Sedap tuh....

Inilah makanan tghari kami...

Dah dpt makanan, kitaorang pun menaiki bas semula utk pulang ke opis dan seterusnya ke umah masing2.

Bergambar kat dlm bas masa on the balik opis

Sampai kat opis, aku amik keta dan terus balik tp tak terus balik umah sebaliknya aku g Banting utk beli kerepek dan aku singgah jap kat umah bakal mak mentua. Kebetulan adik abg ada dpt ar aku tgk Bushra. Hehehe... Agak ptg sket aku n abg gi jalan2 kat Pantai Kelanang dan kemudian singgah kat umah mak mentua Kak Ila. Al-maklum je la dh lama tak jumpa walaupun kitaorang satu tmpt keje. Hehehe...

Inilah dia BUSHRA HASANAH si pari2 kecil

Balik dr umah Kak Ila, aku balik semula kat umah abg utk hantar dia balik sbb dia ada perlawanan bola dan aku snap la gambar si Bushra sblm aku balik umah. Disebabkan abg gi main bola so, aku pun follow la dia skali tp takde ar gi stadium sebaliknya aku balik umah terus lgpun dh letih sesangat.

Sampai kat umah, mak n abah takde sbb gi kenduri kat umah pakcik sedara aku dan bila masa diorang balik pun aku tak sedar sbb dah terlelap. Hehehe....

No comments: