Sunday, February 24, 2008

Plat keta tercabut

Bergambar sebelum balik ke KL


Kapal di tengah laut

Aku check out dari Costa Rica Hotel lebih kurang jam 11.30 pg dan terus ke kereta sementara tunggu dia kuar dari bilik dia dan check out sebab kitaorang dah nak balik KL. Oleh sebab dia yang ajak aku temankan dia so, aku suruh dia drive keta aku.

Kitaorang sampai kat KL kul 2.00 ptg dan terus ke Ampang sebab dia nak jumpa ex-gf dia dan aku plak nak ke Hospital Ampang nak tgk junior aku kat Segamat dulu yang sakit, Siti Hasmah namanya. Sementara nak tunggu waktu melawat kat spital dan temu janji dia, kitaorang pegi makan kat McD dulu sebab dah lapar. Hehehe... Asyik makan jer kan aku, patut lah gemuk. Hahaha...

Abis makan, aku terus hantar dia kat Stesen LRT Ampang sebab pompuan tu amik dia kat situ then pastu aku terus ke Hospital Ampang. Masa nak pegi spital tu, ada incident yang kelakar telah berlaku kat aku. Hehehe... Nak tau tak ape dier...

Citernya macamni.... Masa on the way nak pegi Hospital Ampang tu, aku dah terlepas simpang dan aku try cari jalan lain utk ke spital dan tetiba aku perasan ada satu keta macam pelik dan terkejut tgk aku. Aku pun pelik ar, so aku tanya diri sendiri aku salah masuk jln ke??? Tapi, aku tgk jln yang aku masuk tu bukannya jln one way. So, aku pun buat tak tau jer la dan akhirnya aku jumpa jugak jalan ke Hospital Ampang tu.

Masa aku nak balik ke Dengkil lepas tgk Siti, baru aku perasan yang no plat depat keta aku dah takde. Pastu baru tau kenapa driver keta tadi terkejut tgk aku, rupa2nya dia terkejut sebab aku bawak keta tanpa no plat kat depan. Entah masa bila dan kat mana tercicirnya pun aku tak tau. So, masa on the way nak balik tu, aku bawak keta slow jer sebab risau takut kena tahan polis. Tapi, alhamdulillah.... aku selamat sampai kat umah tanpa di tahan polis.

Esok kenalah aku tumpang Kak Ika naik motor pegi keje. Mungkin tengah hari sok aku nak mintak tolong kat Kak Ila plak. Hmmm.... bila fikir balik kelakar la jgk. Lepas ni aku kena sentiasa tengok no plat keta sebelum masuk dalam keta. Hehehe...

No comments: