Monday, June 15, 2009

Kursus Integriti di Tekam, Pahang

Pada 10-13 Jun 2009 yg lepas, aku telah diminta untuk menghadiri KURSUS PENGUKUHAN INTERGRITI PERKHIDMATAN AWAM di FELDA RESIDENCE TEKAM, Pahang. Ramai la jugak yg pegi kursus ni termasuk la staf2 Jabatan/Agensi di bwh MOA tetapi dari PSA Aras 14 cuma aku sorang jer yg pegi. Tentatif program camni:

10/06/2009 - Bertolak dari Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani Malaysia (MOA) dengan menaiki bas kementerian ke Felda Residence Tekam, Pahang. Sampai jer dkt Tekam, kitaorang sume terus check in dan mkn tengahari. Lepas mkn, sume peserta kursus pegi ke chalet masing2 dan yg tak sangka tu tempat penginapan dgn tempat kuliah agak jauh sedikit. Dengan kaki yg sakit, aku paksa kan jugak la utk berjalan ke chalet. Malam plak sesi perkenalan dan pemberitahuan tentang kuliah yg akan bermula pd keesokan hari.

11/06/2009 - Kursus Pengukuhan Integriti Perkhidmatan Awam bermula. Kuliah ni bermula dr jam 8.00 pg hingga ke 11.00 mlm dan berhenti rehat pd jam 1.00 tghri dan juga 4.30 ptg. Pihak Felda Residence Tekam memberikan perkhidmatan pengangkutan kpd peserta kursus disebabkan ada antara peserta kursus yg sakit termasuk la aku (sebenarnya pihak urusetia kesian tgk aku jalan jauh sbb kaki masih berbalut akibat jatuh pelamin masa kenduri kawen Ija minggu lepas hehehehe.....) dan perkhidmatan ini akan diteruskan sehingga tamat kursus ni.

Inilah kursus yg dianjurkan oleh PSM, MOA

Inilah penceramah sepanjang kursus ini berlangsung

12/06/2009 - Kursus berjalan seperti biasa cuma sehingga jam 12.00 tghri sahaja sbb peserta2 kursus khususnya lelaki nak pegi sembahyang Jumaat. Lebih kurang jam 3.00 ptg, sume peserta kursus dibawa masuk ke GUA TERANG BULAN sebagai aktiviti riadah dan makan malam kitaorang di tepi swimming pool dimana pihak Tekam menyediakan makanan secara BBQ (makanan yg dipanggang). Malam plak, kursus seperti biasa sehingga jam 11.00 mlm.

Sebelum masuk ke dlm gua

Sume peserta berkumpul di hadapan pintu masuk gua

Sebahagian gambar dari pemandangan di dlm gua

Sewaktu keluar dari gua (tak padan kaki berbalut nak masuk gua jgk)

Posing dkt tangga dlm chalet sblm pegi kuliah

13/06/2009 - Akhirnya KURSUS PENGUKUHAN INTERGRITI PERKHIDMATAN AWAM ini berakhir juga dan sijil kursus ini telah diberikan pd hari yg sama. Lepas mkn tghri kitaorang sume bertolak balik ke Putrajaya. Inilah kursus yg paling seronok yg pernah aku hadiri sbb tak mengantuk sangat. Hehehe....

Sempat lg posing masa terima sijil kursus

Inilah peserta2 kursus yg terlibat

Bergambar kenangan di hadapan chalet yg aku duduki selama 3 hari

Aku rasa seronok sangat dpt mengikuti kursus ini sbb banyak pengetahuan yg diperolehi dan di samping itu juga tempat kursus sangat2 la menarik. InsyaAllah ada rezeki dan panjang umur aku nak ke situ lagi tp kali ni aku nak pegi bercuti dan bknnya berkursus. Hehehe....

No comments: