Sunday, June 28, 2009

Senam Seni Malaysia + Zoo Negara

Semalam 27/06/2009, aku dan Eiyja serta beberapa org member opis (Kak Ara, Ain, Azmeena dan Khaty) telah diminta utk menghadiri satu program iaitu PROGRAM SENAM SENI 1 MALAYSIA yg dianjurkan oleh Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN), Kementerian Penerangan, Komunikasi Dan Kebudayaan Malaysia bertempat di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur jam 7.30 pg.

Oleh kerana skunk ni aku cuti semester so, aku pun gi tido kat umah Kak Ila di Putrajaya pd hari Jumaat 26/06/2009 sbb pg esoknya 27/06/2009 aku kena gi KL utk Program Senam 1 Malaysia dgn Eiyja. Kitaorang ke sana pun suami Eiyja iaitu Dlu yg hantar sbbnya kitaorang dh terlambat nak ikut staf2 MOA yg pegi dgn menaiki bas MOA. Sampai jer dkt dataran, kitaorang terus cari member2 MOA dan sempat ar jgk aku snap beberapa gambar sblm majlis bermula.

Suasana sblm bersenam

Seperti biasa bila dah ada kamera di tangan, kitaorang apalagi berposing la dulu sementara program bermula.

Inilah sebahagian staf2 PSA : dari kiri - Eiyja, Khaty, Azmeena, Kak Ara, Ain dan aku (Ct)

Bila habis jer program, kitaorang terus tunggu Dlu di McD utk breakfast sbb dh lapar dan lepas tu kitaorang terus pegi ke ZOO NEGARA utk jln2 cari pasal.

Bergambar di hadapan pintu masuk ke ZOO NEGARA

Disebabkan kitaorang sampai lebih kurang 11.00 pg, kitaorang terus ke tempat pertunjukkan singa laut dan kengkawan2. Sementara menanti pertunjukkan bermula, macam biasa la aku dan Eiyja berposing dulu. Hehehehe......

Posing adalah penting....

Cuba teka yg mana satu tangan aku...

Habis jer pertunjukkan tu, kitaorang terus g ronda2 melihat binatang2 yg ada di dlm zoo negara. Sambil tgk2 binatang kitaorang posing la apalagi sbb bukan selalu dapat g zoo tgk2 binatang2 yg ada di negara kita ni.

Posing selepas tgk pertunjukkan

Jalan2 tgk binatang + posing

Aksi2 yg agak menceriakan hari kami bertiga

Dah puas tgk binatang yg ada di zoo, kitaorang pun balik semula ke Putrajaya dan dlm perjalanan aku dan Eiyja tertido akibat keletihan dan membiarkan Dlu sorang2 berjaga sbbnya dia yg drive. Kwang8x.....

Bila sampai di Putrajaya kitaorang terus ke Alamanda plak utk makan sbb masing2 dh kebulur tahap maksima. Lepas makan balik ke kuarters Eiyja amik keta dan terus balik umah. Walaupun penat tp ianya tetap seronok sbb dah lama sangat tak hang-out dgn Eiyja sejak2 kitaorang dah start belajar.

No comments: