Monday, June 01, 2009

RTM Kelantan & Terengganu

Pada jam 11.00 mlm hari Jumaat 29/05/09, aku dan family mengikuti rombongan yang dianjurkan oleh opis abah ke Kelantan dan Terengganu. Nasib baik la aku tgh cuti sem kalo tak confirm aku tak blh ikut sbb aku ada kelas. Rentetan perjalanan dari 29/05/2009 - 31/05/2009:

29/05/2009 - Bertolak dari Angkasapuri ke Kelantan pada lebih kurang jam 12.00 tgh mlm dengan menaiki bas Kementerian Penerangan.

30/05/2009 - Kitaorang sampai kat Kota Bharu, Kelantan lebih kurang jam 12.00tghari dan terus check in hotel. Masuk jer kat dalam bilik hotel tu apalagi terus la sambung tido. Hehehe.... Jam 2.30 ptg, kitaorang sume bergerak ke Rantau Panjang utk shopping2 tp aku n family takde ar shopping sgt sbb tak tau nak shopping ape. Masa on the way ke Rantau Panjang, bas kitaorang lalu kat depan TESCO yg baru dibuka. Dulu masa aku kena keje kat sana TESCO tu belum siap lg skunk ni tau2 dh beroperasi pun. Nampaknya memang dh lama ar aku tak g Kota Bharu. Hehehe....

Inilah dia TESCO yg aku ckp td

Disebabkan drive bas yg bawak kitaorang ni jln2 ada bawak skali anak dia, apalagi mak dgn Kak Eton kebas sekejap anak dia dan nasib baik la budak tu tak nangis kalo tak musti hingar la satu bas tu dengar jeritan dia.

Mak pegang Arshad a.k.a Acad anak kepada Abg Azri

Lepas balik dari shopping kat Rantau Panjang, kitaorang singgah plak kat RTM Kelantan utk meninjau2 studio kat sana. Kebetulan masa kitaorang sampai tu pihak RTM tgh on air kat radio so dpt la kitaorang tgk diorang interview secara live. Lepas dh jalan2 melihat studio kitaorang pun balik ke hotel utk bersiap utk acara mkn mlm plak.

Bergambar kenangan di RTM Kelantan

Dlm jam 9.00 mlm, kitaorang menaiki bas ke tempat makan yg telah disediakan oleh pihak JASA Kelantan. Best sangat makan malam tu sbb macam-macam ada sampai siap tapau lg sbb makan tak habis. Hehehe...

Inilah geng2 kami di meja makan

31/05/09 - Jam 8.00 pg kitaorang dh siap2 tunggu kat depan bas sbb dah tak sabar nak bertolak balik ke KL. Tp sebelum tu kitaorang nak singgah dulu kat RTM Terengganu pastu pegi Pasar Payang dan last sekali singgah kat Masjid Kristal.

Inilah dia bas yg kitaorang naik

Inilah RTM Terengganu

Ada gaya juruhebah tak????

Lepas dah puas melawat RTM, kitaorang sume terus ke Pasar Payang dan seterusnya ke Masjid Kristal. Bila dh selesai bergambar kat Masjid Kristal kitaorang naik bas dan terus balik ke KL semula.


Bergambar kenangan di hadapan Masjid Kristal

Pergh!!!!! Kuatnyer......Hehehehe.....

Kitaorang sampai kat KL lebih kurang jam 12.00 tgh mlm pastu sampai kat umah dekat2 kul 1.00pg. Aku tido jap pastu dh bangun sbb nak pegi keje. Pergh.... Letih sgt2....

No comments: