Sunday, December 28, 2008

JaLaN-jAlAn KeNdUrI kAwEn.....


Hari ini merupakan hari perkahwinan kawan baik adik aku yang juga pengapit dia masa dia kawen bln lepas. Oleh kerana dia dah bagitau awal so, kitaorang pun amik keputusan untuk pegi sana lgpun pengantin perempuan umahnya dah dekat ngan Padang Besar. Hehehe... Apalagi lepas abis kenduri kitaorang pun plan la nak bershopping kat situ.....

Posing maut sementara tunggu pengantin selesai akad nikah


Aku, mak dan Kak Eton

Makcik aku pun ikut gak tp dia naik keta ngan adik aku sebab dia singgah kat kampung dulu nak hantar makcik aku ni kat umah opah. Lagipun makcik aku ni dh dok kat umah aku sejak minggu lepas coz nak tukar angin katanya..Hehehe..

Aku dan Cheek Yati (adik abah)

Disebabkan abah ni tak berapa suka amik gambar so, mak pun dengan sesuka hatinya meng'candid' gambar abah kat dalam keta..

Mak amik gambar abah

Inilah dia pengantin baru tu - HAFEEZ & HIDAYAH

Jalan-jalan kat Padang Besar.....

Selesai majlis persandingan kedua2 mempelai, aku dan family pun terus la ke Padang Besar untuk cari barang dan juga jalan2 sambil shopping. Hehehe...

"SELAMAT DATANG KE PADANG BESAR"

Sekitar tapak jualan

Tengah syok2 tgk2 barang, aku ternampak seseorang yang macam kenal tp sebenarnya memang kenal, iaitu Pak Jang aku dan family. Sebenarnya kitaorang nak elak dr pegi umah diorang tp at last terserempak dgn diorang. Nak tak nak kenalah jugak p umah diorang. Hehehe...

Mak, aku, Mak Jang dan Kak Eton

Dah penat jln2, kitaorang pun berhenti utk minum dulu coz dah letih..

Tgh menunggu minuman sampai...

Makan Besar.....

Selesai kitaorang minum2 kat kedai berhampiran dgn tempat shopping tu, Pak Jang bawak kitaorang pegi makan2 kat Kuala Perlis. Best giler lebih2 lagi bila tengok Pak Jang makan sampai bertambah nasi. Berselera sungguh dia, lagipun aku dah lama sangat tak makan besar dengan Pak Jang.


Inilah dia antara makanan yang dipesan oleh Pak Jang

Inilah saat paling menyeronokkan dalam hidup aku apabila dapat makan bersama ahli keluarga yang lain setelah sekian lama aku tak kecapinya... Selesai makan kitaorang pun balik kat umah Pak Jang di Permatang Pauh berhampiran dengan Politeknik Seberang Prai.

No comments: