Monday, December 29, 2008

SALAM TAHUN BARU 1430H


"Selamat Tahun Baru 1430H"

Hari ini merupakan hari pertama di Tahun Baru 1430H bagi sume umat Islam di negara ini. Nampaknya tahun baru hijrah kali ni aku sambut di Penang dan Perak. Actually, aku terlupa sebenarnya yang arini sume negeri cuti sbbnya aku kan keje kat Wilayah Putrajaya so, aku ingat aku kena keje tp rupanya cuti jgk. Perh.... lega rasanya dapat cuti... boleh la tido sepuas2nya... Hehehe....

Sebenarnya semalam aku dan family kena menghadiri majlis perkahwinan pengapit adik aku yang juga kawannya masa sekolah dulu kat Perlis di mana rumahnya berhampiran dengan jalan ke Padang Besar. Jadi, lepas selesai kenduri tu aku dan family pun terus ke Padang Besar utk cari barang dan juga shopping...

Dalam pada tgh jln2 cari hal, kitaorang terserempak dgn Pak Jang aku n family kat situ. Mulanya nak elakkan diri dari diorang tp akhirnya terkantoi jugak. Hahahaha.... Setelah puas jalan2 dan juga shopping, Pak Jang pun bawak aku dan family ke Kuala Perlis utk makan ikan bakar. Best sangat dapat makan ngan Pak Jang dan family sbbnya dah lama sangat tak makan bersama dgnnya.

Lepas makan, kitaorang ingat nak terus balik ke umah atok tp... Mak Jang ajak tido umah dia so, disebabkan taknak menghampakan dia kitaorang pun tido la kat sana. Tp xberapa seronok sgt sebab aku nyaris2 masuk hospital sbbnya aku sukar untuk bernafas. Alhamdulillah... xlama lepas tu pernafasan aku kembali normal so, xde la kena p hospital sbbnya itulah satu2nya tempat yg aku xsuka nak pegi. Hehehe...


No comments: