Tuesday, July 07, 2009

kEmBaLi Ke SeKoLaH


Setelah bercuti selama lebih kurang 2 bulan, akhirnya semalam bermulalah hari2 aku sebagai seorang student semula. Alhamdulillah, keputusan peperiksaan aku semester lepas memberangsangkan walaupun ada penurunan sedikit aku dpt jgk melanjutkan pelajaran di Semester 3. Antara subjek yg aku amik semester ni adalah Microeconomics (ECO162), Sistem Ekonomi Islam (CTU241), English For Academic Purposes (BEL311) & Cost Accounting (ACC165). Kelas aku cuma hari Isnin, Rabu, Khamis dan Jumaat sahaja dan hari Selasa aku cuti. Hehehe..

Aku nk story sket pasal 1st class semalam. Citernya begini.....

Seperti biasa, aku adalah org pertama yg akan sampai ke kampus dan kelas. Tp, smlm aku rasa lain sgt sbb sume member2 kelas aku xde lgpun kelas dh nak mula. Bila lecturer sampai, dia pun terkejut sbb tgk aku sorang jer yg ada kat kelas. Bila aku call sume member2, diorang ckp yg diorg tak amik subjek yg aku amik iaitu ECO162 sebaliknya diorang sume amik Arab (BAB101) dan apabila aku tgk jadual yg disediakan oleh fakulti, rupa2nya diorang ni tersalah register subjek. Sepatutnya utk semester ni diorg kena amik ECO162 dan bukannya BAB101, bila diselidik lebih lanjut, rupanya diorg ni ikut plan of study yg lama sedangkan aku ikut plan of study yg baru. So, nak salahkan siapa dlm hal ni...

Hampir jam 7.30 mlm, barulah student bertambah dari aku sorang ke 5 org dan bila dh sain kedatangan lecturer pun bagi balik awal sbb no point kalo belajar setakat 5 org. Aku rasa semalam adalah hari yg paling kelakar sbb blm pernah lg student yg attend class cuma 5 org shj. Habis kelas aku terus ke tapak latihan silat utk inform yg aku mungkin akan tarik diri dlm Pertandingan Wajadiri Sarawak sbb keadaan kaki aku yg sakit dan juga kelas yg selalu abis jam 10.00 mlm. Kalo aku turun training gak alamatnya aku akan balik lambat dan juga akan bangun lambat utk p keje..

Nampaknya kali aku terpaksa lupakan sementara waktu utk memasuki mana2 pertandingan @ demo silat sbb kaki aku tak berapa elok lg akibat jatuh dari pelamin masa Ieyja kawen bulan lepas. Hehehe... Tp, Pertandingan Wajadiri Sarawak tetap akan aku hadiri walaupun tak masuk bertanding. Hahaha...

No comments: