Monday, July 20, 2009

mY uNcLe'S eNgAnGeMeNt


Hari Sabtu 18/07/2009 yg lepas, aku n family (mak + abah) serta Atok n Opah ke Johor utk merisik dan meminang bagi pihak Uncle Mini aku. Dari umah aku jam 8.00 pg dan terus ke JB tp sblm tu kitaorang singgah kat R&R Seremban kot kalo tak silap utk sarapan n makan pg dan kitaorang sampai kat JB kul 1.00 tghari. Selepas solat Zohor dan makan tengahari dalam kul 3.00 ptg, kitaorang terus ke umah bakal tunang Uncle Mini utk urusan peminangan dan pertunangan.

Antara tetamu yg hadir dlm majlis

Hantaran dari pihak lelaki

Hantaran dari pihak perempuan

Selepas sesi perbincangan antara pihak lelaki dan perempuan dan juga setelah kedua2 belah pihak setuju dgn jumlah hantaran yg pihak perempuan tetapkan, skunk tibalah masanya untuk Opah menyarungkan cincin merisik dan tunang kat my future aunty. Aku.....cam biasa jd camerawoman yg xbertauliah. Hehehe....

Opah menyarungkan 2 bentuk cincin kat jari Aunty Husna

Aunty Husna bersalaman dgn Opah

Bila dh selesai Opah sarungkan cincin kat jari Aunty Husna, Mak n Opah aku bergambar kenangan dgn Aunty Husna sebelum majlis tamat.

Gambar kiri: Emak aku n my future aunty, Husna
Gambar kanan: My future Aunty with Opah and her mother

Oleh kerana Uncle Mini tak dpt bergambar dgn Aunty Husna jadi, aku ambil gambar diorang asing2 dan kemudian aku cantumkan gambar diorang n jadilah camni.....Hehehe

Uncle Mini & his fiancee, Husna

Disebabkan gambar tiada dgn my future aunty so, Uncle Mini aku pun snapkan la gambar aku. Hahaha...

Aku di Majlis Pertunangan Uncle Mini

Dah selesai majlis, kitaorang balik semula ke umah Pakcik Rahim untuk mengagih2kan barang2 hantaran yg mana boleh dimakan dgn yg xboleh dimakan. Hehehe... Aku awal2 lg dh cop coklat sbb nampak cam sedap sangat.

Dalam kul 6.00 ptg (kalo xsilap ar), kitaorg terus ke Melaka sbb Opah n Atok nak sangat p umah Acu Hidayah nak tgk my cousin, Zulaikha. Mula2 tu xdpt cari gak umah Acu lepas makan baru dpt jumpa. Hehehe...Rupa2nya, baru kitaorang sedar yg perut masing2 dh lapar sesangat dan bila dh pekena ikan bakar baru la bersemangat nak terus cari umah Acu. Sampai je kat umah Acu, apalagi kitaorang pun membutakan diri la. Hahaha..

Hari Ahad plak, kitaorang balik umah rehat kejap dan dlm kul 8.30mlm kitaorang ke KL Sentral plak coz kena hantar Opah n Atok balik ke Taiping. Lepas Opah n Atok dah naik train, kitaorang pun balik dan tido.. Ngantuk + penat sangat...

2 comments:

Nurul said...

la...awat nampak makin bulat nih? bahagia dgn bos baru eh? eheheh

iman_kirana said...

hahah...camne tak bulat hati susah..
almaklumlah my scandal baru je kawen...huhuhu...