Sunday, April 13, 2008

Balik ke Putrajaya


Kitaorang (aku, Kak Ika n adik) kuar dari umah Kak Ika lebih kurang jam 2 ptg selepas makan tengah hari n sembahyang Zuhur. Mula2 tu sebelum hantar adik kat PSP, aku bawak Kak Ika pegi tempat dia tempah baju kahwin dia kejap sebab nak kansel salah satu baju kahwin dia. Lepas settle sume, aku terus pegi ke PSP utk hantar adik aku.

Agak2 kul 4.30 ptg, aku n Kak Ika kuar dari PSP utk balik ke Putrajaya semula sebab masing2 dah start keje esok. Walaupun aku berdua je kat dalam keta dan dua2 ada lesen keta tapi yang bawak keta aku sorang je sebab Kak Ika tak berani nak drive. Hehehe... Aku tak kisah sgt sebab aku dah biasa bawak keta jauh. At least mak n abah aku tak risau aku jln jauh2 sebab aku ada kawan so, tak kisah la kalo aku sorang je yg drive.

Lebih kurang kul 8.00 mlm, aku berhenti rehat kat Hentian R&R Tapah untuk makan dan jugak Solat Maghrib. Bila dah dapat tempat duduk, aku pulak pening kepala sebab tak tau nak makan ape. So aku pun beli sandwich n air jer utk makan malam. Selepas makan n rehat, kitaorang teruskan perjalanan ke Putrajaya semula sebab takut lewat sangat sampai kat umah.

Baru kejap2 tadi lebih kurang jam 10.30 mlm kitaorang samapi kat umah. Memandangkan aku masih tak boleh tido so, aku pun updated la blog aku ni kejap. Akhirnya, sampai jugak aku kat umah Kak Ika kat Penang. Aritu masa dia bertunang aku tak dapat pegi sebab dia tak bagitau awal2. Nanti masa dia kahwin Insya-Allah aku akan pegi sana tengok dia naik pelamin.

Hmmm... tetiba plak rasa ngantok sangat so, aku nak pegi tido la skang. Nanti terbangun lambat plak sok sebab sok kena pegi keje.

No comments: