Friday, May 16, 2008

Kena pegi kursus kat Kuantan

Masa aku tengah buat keje dengan En. Salimi dan Pn. Zu, tetiba jer Pn. Noraini Kasim panggil aku dan bagitau yang aku kena pegi Kursus Protokol kat Cherating pada Selasa ni 20/05/2008 bagi menggantikan Eiyja yang tak dpt pegi atas alasan exam. Nasib baik aku free time tu then aku setuju la utk pegi kursus tu memandangkan tahun ni aku blm pegi mana2 kursus lagi.

Kursus yang akan aku pegi Selasa ni memang menyeronokkan dan memang aku suka sebab kursus ni akan mengajar aku lebih detail mengenai protokol2 majlis. Walaupun aku tahu serba sedikit mengenai protokol2 majlis dan aku pernah terlibat dalam membuat majlis yang melibatkan Menteri Besar tetapi aku tahu yang banyak perkara2 protokol yang aku tak tahu. Oleh sebab itulah aku setuju utk pergi menghadiri kursus protokol ni. Sekurang2nya pengetahuan aku terhadap protokol2 majlis akan bertambah.

Disebabkan aku diberitahu lewat utk ke Cherating, aku kenalah naik bas yang disediakan oleh MOA dan tak jadi la bawakm keta. Hehehe... Lagipun time tu gaji blm kuar lagi so naik bas jer la. Sekurang2nya takde la penat sangat dan Cherating tu bknlah dekat sebaliknya jauh agak2 6 jam perjalanan dari Putrajaya. Nampak gayanya mak la yang terpaksa hantar aku ke opis Selasa depan. Hehehe...

No comments: