Saturday, May 31, 2008

Kenduri kawin Kak Ika d Penang


Kul 11.00 pagi tadi, aku dan family termasuklah anak sedara kesayangan aku iaitu Nizam bertolak dari umah atok ke Politeknik Seberang Prai untuk amik Kak Eton nak bawak dia pegi kenduri kahwin Kak Ika. Lagipun dah alang2 ada kat Penang kitaorang pegi la jumpa dia kat PSP dan bawak dia kuar sebab dia ada exam dan tak balik Port Klang.

Posing dulu sebelum makan

Sampai jer kat umah Kak Ika, aku terus jer jumpa dengan mak dia sebab mak dia jer yang aku kenal. Lepas jumpa dgn mak dia, aku pun p jumpa dengan dia kat dalam umah dan tengok dia tengah bergambar so, aku malas la nak kacau then aku ajak family dan anak sedara aku tu p makan dulu nanti baru jumpa dgn Kak Ika dan Abg Wan balik.

Abg Wan & Kak Ika makan adap-adap

Sedang kitaorang tengah makan, Kak Ika and Abg Wan baru nak makan so, kitaorang tunggu la sampai diorang abis makan. Oleh sebab mak dah tak larat sangat aku pun pegi la jumpa dengan pengantin baru tu utk minta diri nak balik lagipun nak pegi hantar Kak Eton balik dulu. Nanti sampai kat umah atok lambat plak, lagipun hari macam nak hujan jer.

Aku tengok Kak Ika n Abg Wan happy sangat sebab tak sangka aku sudi datang ke majlis diorang berdua. Berbanding dengan Kak Ila dan Abg Rizal, diorang sedih sebab aku tak dapat datang ke majlis diorang tahun lepas sebab aku ada kat Kelantan atas urusan kerja.


Masa on the way nak balik umah atok lepas hantar Kak Eton kat PSP, aku nampak ada sebuah kereta berhenti bersebelahan dengan sebuah lori di tengah2 jalan. Aku ingatkan driver kereta dan lori tu saje2 berhenti macam tu tepi, rupa2nya kereta tu dah tersekat kat lori tu. Tak caya tengok la kat bawah ni.


Beginilah keadaan kereta dan lori tesebut

Betul tak cakap aku????? Camner la kan diorang nak settlekan problem tu?????

No comments: