Sunday, May 18, 2008

Rutin Harian ke Hospital


Seperti biasa aku dan family merupakan orang yang setia melawat Ayah Long di hospital sejak dari mula dia dimasukkan ke hospital. Itu pun dah nak petang baru aku n mak abah pegi hospital sebab kitaorang pegi ke Sabak Bernam tengok adik aku kat asrama. Lagipun semalam dia call suruh datang sebab nak beli barang kat Pekan Sabak.

Kuar dari asrama, kitaorang terus balik sebab nak kena pegi hospital tengok Ayah Long. Sejak dia sakit ni, aku rasa macam ada sesuatu perkara yang aku belum aku buat dan dah menjadi sebahagian dari rutin harian aku utk pegi tengok dia kat hospital. Bukannya dia takde anak2 yang datang tengok dia tapi entahlah..... aku akan rasa macam tak sedap hati plak kalau tak pegi tengok dia. Lagipun dia tak pernah dok kat hospital cuma sekarang ni jer dia kena dok kat hospital disebabkan sakit yang dia hidapi.

Sampai kat Sekinchan, aku berhenti kat petrol pump sebab nak kena bagi si Kelisa tu minum kalau tak karang kena tolak plak. Sementara aku bagi si Kelisa tu minum, aku suruh mak pegi beli kuih putu piring kat sebelah petrol pump utk dibawa ke hospital nanti. Bila dah siap bagi si Kelisa tu minum dan mak pun dah beli kuih so, kitaorang pun teruskan perjalanan ke hospital sebab nanti kalau lambat waktu melawat abis plak.

Dah nak dekat kul 6.00 ptg kot baru kitaorang sampai kat hospital. Macam hari2 sebelum ni la, bilik Ayah Long dipenuhi dengan kaum keluarga yang datang melawat. Mulanya aku malas nak balik sebab aku ingat nak temankan dia kat hospital malam ni memandangkan nati dekat 3 hari aku tak dapat dtg tapi bila abang2 aku masing2 nak jaga Ayah Long so, aku pun balik la lagipun esok “best-friend” aku nak dtg umah. Kenalah kemas2 ckit. Hehehe...

No comments: